Nya adressen: https://cityofmalmo.omniacloud.net
Här får du veta vad som gäller vid borttappade passerkort, incidenter, skadegörelse, polisanmälan och annat som rör säkerheten i stadshuset.
Anmäls till din administratör. Passerkort som även fungerar som ID-kort ska polisanmälas av dig som har tappat kortet.
Levande ljus ska alltid hållas under uppsikt. Tänk på att inte ha ljus i närheten av rökdetektorer.
Du ska rapportera och dokumentera säkerhetsincidenter och skador. Organisationen för detta ser olika ut på olika förvaltningar. Kontakta din säkerhetssamordnare och kolla vad som gäller.
Vid akuta händelser på vardagar 8-16.30: ring till huvudreceptionen på gatuplan, 040-34 34 34.
Vid framtida planerade händelser: om du planerar för en framtida situation som kan äventyra din trygghet ska du kontakta din chef för en diskussion om läget. Stadshusets anlitade bevakningsföretag kan vara behjälplig att ge dig extra stöd. Kontakta i så fall din säkerhetssamordnare.
Allt brottsligt ska polisanmälas. Huvudregeln är:
Stadsfastigheter ansvarar för polisanmälan av åverkan (exempelvis skadegörelse och klotter) på stadshusets fasad eller andra gemensamma ytor som inte kan knytas till hyresgäst. Respektive hyresgäst i stadshuset anmäler åverkan på respektive förhyrd yta.