Nya adressen: https://cityofmalmo.omniacloud.net/komin/stod-och-service
Drn 2018-162
Ramavtalet avser beställning av entreprenader för installation och integration av styr- och övervakningsanläggningar. Stadsfastigheter följer ett planerat utbyte av styrsystem i befintliga fastigheter. I nyproduktion beställs i första hand integrationsarbeten.
Avtalet gäller för stadsfastigheter. Uppdrag avropas i huvudsak av tekniska förvaltare på stadsfastigheter.
Avtalet gäller från och med 2019-03-12 till och med 2020-03-11. Avtalet kan förlängas med ett år i taget upp till tre år, dock längst till och med 2023-03-11.
Avrop ska i första hand göras genom förnyad konkurrensutsättning. Underlag lämnas till avtalets kontaktperson för annonsering i TendSign. Mer information om förnyad konkurrensutsättning finns här.
Avrop enligt rangordning medges för uppdrag som bedöms understiga 300 000 kr enligt rangordning.
I de fall kompletterande arbeten till befintlig installation ska beställas finns särskilda föreskrifter som kan tillämpas.
Rangordning:
Ersättning utgår med fast pris enligt anbud vid förnyad konkurrensutsättning.
Vid löpande ersättning för mindre arbeten tillämpas avtalade timpriser för projektledare, systemintegratör, programmerare och installationselektriker. Timpriser framgår av respektive avtal.
Timpriser kan indexregleras årligen. Indexreglering påkallas av respektive entreprenör.
För förfrågningsunderlag, prisuppgifter och övrig information om avtalet, se - Serviceförvaltningen\SF-portalen (3579)\3.2 Ramavtal och driftentreprenader\Entreprenader
Kontaktperson för avtalet: Milan Jovic, teknisk förvaltare
Kontaktperson för förnyad konkurrensutsättning: Ingrid Israelsson
Avtalsansvarig: Ingemar Jönsson
Upphandlare: Janna Jonborn