Denna sida är flyttad till nya Komin!

Nya adressen: https://cityofmalmo.omniacloud.net

Inköp

Rutin, formulär och blanketter vid inköp:
Miljöförvaltningens rutiner för inköp

Inköpsblankett externt »Word (word, 59 kB) (rekvisition)
Beställningsformulär internt
OffertförfråganWord (word, 47.5 kB) (avtalsmall anmodan)

Dokumentation av direktupphandlingWord (word, 44.3 kB)

Central redovisningsenhet från den 3 februari 2020

Detta gäller för kundfakturor
Detta gäller för leverantörsfakturor

Elektroniska fakturor

Malmö stad tar sedan 2015 endast emot digitala fakturor. Detta innebär att miljöförvaltningens leverantörer inte ska skicka pappersfakturor till Scanningenheten som tidigare, utan istället skicka fakturan elektroniskt.

Se till att göra så många inköp du kan via Ekot och handla där det finns upphandlade avtal. Om du gör en direktupphandling är det ett krav att leverantören ska kunna skicka en elektronisk faktura.

De flesta företag kan fakturera digitalt via sitt ekonomisystem. Malmö stad erbjuder en tjänst där leverantören kan skicka 100 fakturor kostnadsfritt. 

Har leverantören frågor kan du hänvisa till www.malmo.se/faktura

Speciella rutiner på miljöförvaltningen gäller vid:

Inköp av kontorsmaterial

Ersättning för utlägg