Nya adressen: https://cityofmalmo.omniacloud.net/
Under ekonomiavdelningen på HVOF finns det två enheter som stöttar verksamheterna med ekonomisk support och information.
Redovisningsenheten arbetar mot tre förvaltningar (Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen, arbetsmarknads- och socialförvaltningen samt funktionsstödsförvaltningen) och arbetar med bl.a. leverantörsfakturor, e-handel, handkassor, in- och utbetalningar samt vissa behörighetsfrågor.
För att komma till redovisningsenheten, klicka här eller på "Enhet för Redovisning" i menyn till höger.
Enheten för verksamhetsekonomi arbetar främst med budget och uppföljning och arbetar nära verksamheterna inom Hälsa-, vård och omsorgsförvaltningen. Denna enhet ger support i frågor kring budget, personalekonomi, analys, nyckeltal och benchmarking.
För att komma till enheten för verksamhetsekonomi, klicka här eller på "Enhet för verksamhetsekonomi" i menyn till höger.
Vanliga frågor och svar:
Fr.o.m. den 1 april 2019 leverantör till Malmö stad skicka fakturor till oss elektroniskt. Den nya lagen (SFS 2018:1277) innebär att alla inköp, oavsett värde ska faktureras med e-faktura. PDF-fakturor eller inskannade pappersfakturor räknas inte som e-fakturor.
175 Hälsa, vård- och omsorgs förvaltningen
FakturaAttestinstruktioner:
Attestinstruktioner HVOF (word, 126.1 kB)
Har ni blivit utsatt för bluff-fakturor? Följ denna länk för att komma till Malmö stads dokument och information om hur man går tillväga för att bestrida dessa fakturor. Längst ner under "Fakturabedrägeri" finns mer information.