Denna sida är flyttad till nya Komin!

Nya adressen: https://cityofmalmo.sharepoint.com/sites/TegelkarinHusetsABC

Kvarter Karin "Husets ABC"

Här får du som arbetar på TegelKarin och PlåtKarin information om rutiner, beställningar och annat matnyttigt.

Team Nora, det vill säga, Nora servering, konferensservice, vaktmästarservice och lokalvård, kommer att hålla stängt från den 23 december till och med den 6 januari. Nora servering har också stängt 20 december för storstädning.


Att tänka på under dessa dagarPDF (pdf, 66.1 kB).

Adresser

Besöksadress: Kungsgatan 13

Fakturaadress:
Inköp ska i första hand göras via Ekots Marknadsplats, där behöver inte beställaren ta hänsyn till någon fakturaadress, det sköts med automatik i systemet. För mer information, ta kontakt med redovisningsenheten

Inköp i butik bör endast göras i undantagsfall då värdet på det som ska köpas är lågt och det inte finns ett kommunövergripande eller förvaltningsspecifikt avtal att köpa från.

Malmö stad ska i första hand hantera e-fakturor. GLN-koderna för e-fakturering till respektive förvaltning är följande:

175/HVO: 7381036631165

176/ASF: 7381036631172

Faktureringsadressen i de fall där e-fakturor inte är tillämpbara är:

Faktureringsadress för HVOF:
175 Hälsa, vård och omsorgsförvaltningen
Faktura
205 80 Malmö

Faktureringsadress för ASF:
176 Arbetsmarknad och socialförvaltningen Faktura 205 80 Malmö

Förutom adresserna ovan ska det uppges referens, vilket är ett kostnadsställe som är 4 siffror långt

Leveransadress: Brandmästaregatan 4, Lastkaj 2

Allergi

Flera medarbetare har besvär med allergi. Tänk på att vara försiktig med nötter, citrusfrukter, parfym och andra starka dofter. Om någon av dina kollegor berättar att hen är allergisk, vänligen respektera det, alla har rätt till en bra arbetsmiljö.

Arkiv

ASF och HOVF har varsitt arkiv i källaren.

ASF: Arkivnyckel finns hos registratorerna, det finns också en nyckel inne i arkivet ifall du blir inlåst. Arkivet delas mellan HR, ekonomi och strategiska.

HVOF: Daniel Hedman har nyckel till arkivlokal 1127 A. Kontakta honom om du har handlingar som ska arkiveras eller om du vill få tillgång till lokalen av andra anledningar.

Avdelningar i huset

ASF: Förvaltningsledning med medarbetare samt de fyra stabsavdelningarna sitter i TegelKarin och PlåtKarin: kommunikation, HR, strategisk utveckling och ekonomi.

HVOF: På plan 3 i TegelKarin sitter kommunikationsavdelningen och ekonomiavdelningen . På plan 4 HR och strategisk utvecklingsavdelning och plan 5 förvaltningsledningen med medarbetare. På plan 2 – som är entréplan – bemannar HVOF receptionen tillsammans med ASF. Plan 1 är källarplan.

Avfall

Källsortering och matavfall finns i kök samt i kaffestationerna. I varje pentry finns källsorteringsstationer, endast brännbart material ska läggas i de stora sopkorgarna.

Hanteringen från matsalen och pentry sköter vaktmästarna.

Tomma kartonger ställer vi i trapphuset, så tar Noras vaktmästare hand om dem dagligen.

AV-utrustning

I de större konferensrummen finns det projektorer, i de mindre finns det tv-skärmar.

Belysning

Korridorer styrs automatiskt och kommer att tändas vid rörelse. Man ansvarar för att släcka sitt rum själv, detta är viktigt att detta sköts då grannar störs av att det är tänt på natten. 

Beställa fika och lunch

Nora servering sköter beställningarna och du beställer fika med en blankett: blankett för att beställa fika och lunchexcel (excel, 26.2 kB)
Fyll blanketten och skicka till asf.konferensservice.nora@malmo.se.

  • Fikabeställningen levereras tidigast fem minuter före mötets början. Om du till exempel har beställt fika till klockan 13 levereras det mellan 12.55 och 13.00.
  • Vid fikabeställning måste kaffe ingå i beställningen.
  • Serveringen kan erbjuda laktos- och glutenfritt, vegetariskt,  veganskt samt nöt- och mandelfritt i begränsat utbud.
  • Vid beställning av lunchsallader eller baguetter kan serveringen på grund av begränsade möjligheter endast erbjuda samma sorts protein till alla mötesdeltagare per möte (kyckling, räka, lax och så vidare) med undantag för eventuella specialkoster.

    Deadlines
  • Beställ fika senast klockan 10 dagen före. Större beställningar (mer än 10 personer) behöver du beställa senast en vecka i förväg.
  • Lunchbeställningar måste du skicka senast 5 dagar i förväg, oavsett hur många personer du beställer till.

Besök

Du som arbetar i huset hämtar själv dina besökare i receptionen. Besökare behöver inte anmäla sig i receptionen, men kontakta gärna receptionen när du väntar en stor grupp besökare.

När du bokar möten, skriv gärna i mötesinbjudan att vi har en reception och att du hämtar upp din besökare där.

Information om tid och lokal för mötet syns på digitalskärmen i receptionen.  

Reception är bemannad klockan 07.45–16.30. Öppettider för receptionen är 08.00–16.00.

Har du besök ansvarar du också för att besökare är väl informerade om vilka brand- och utrymningsrutiner gäller i huset.

Boka mötesrum

Mötesrum bokas via Outlook. Sök på ASF eller HVO i outlook så hittar du dem.

ASF har tillgång till följande mötesrum:

  • ASF Kungsgatan 13 Hedmanska(6 platser)
  • ASF Kungsgatan 13 Slottsmöllan (4 platser)
  • ASF Kungsgatan 13 Beijerska(10 platser)
  • ASF Kungsgatan 13 Kompanihuset(10 platser)
  • HVO hörsalen (140 platser)
  • HVO TegelKarin 322 (10 platser)
  • HVO TegelKarin 323 (10 platser)
  • HVO TegelKarin 324 (10 platser)

  • Rummen på kompetenscenter är avsedda för ASF:s personal och då främst aktiviteter som rör kompetensutveckling på förvaltningsövergripande nivå samt nätverksmöten av olika slag inom ASF. Bokning sker via personal på kompetenscenter alternativt
    via avdelningschef. Dessa rum finns att boka:
    ASF Fänriksgatan 1 Rörsjön (6 platser)
    ASF Fänriksgatan 1 T-bryggan (8 platser)
    ASF Fänriksgatan 1 Ribersborg (25 platser)
    ASF Fänriksgatan 1 Pildammarna 1 och 2 (60 platser)
    ASF Fänriksgatan 1 Lagunen (6 platser)
    ASF Fänriksgatan 1 Sibbarp (10 platser)
    Information kompetenscenter, pdfPDF (pdf, 363.6 kB)

HVOF har tillgång till följande mötesrum:

  • HVO Kungsg. 13, vån 3 (317) HÖRSALEN (130-140 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 3 (322) (10 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 3 (323) (10 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 3 (324) )10 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 3 (3111) (12 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 3 (3123) (30 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 3 (3209G) (20 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 3 (3315) (6 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 4 (4110) (13 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 4 (4119) (30 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 4 (4131) (8 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 5 (5109) (20 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 5 (5128) (22 platser)
  • HVO Kungsg. 13, vån 5 (5130) (40 platser)

För att underlätta för våra besökare, skriv gärna i ämnesraden vad mötet avser i rumsbokningen i Outlook.  

Utanför varje mötesrum finns konferensskärmar som visar när rummet är bokat samt vad det handlar om. Instruktioner konferensskärmar, pdfPDF (pdf, 137.3 kB)

Kvittera nyckel till mikrofonerna i hörsalen i receptionen. Lämna mikrofonerna i hörsalen efter du har använt dem. 

Brandlarm och säkerhet

Vid brand, kraftig rökutveckling eller liknande som kräver omedelbar utrymning av lokaler gäller följande rutiner:

  • Avbryt arbetet omedelbart.
  • RÄDDA – LARMA (112) – SLÄCK
  • Kan du inte släcka, se till att utrymma lokalen genom den närmaste icke rökfyllda nödutgången (för plan 3–4 gäller trappa eller fönster, för plan 5 gäller endast trappa).
  • Om utrymningen görs genom fönstret (plan 3–4) använder brandkåren korg. Om korg används följ noggrant brandkårens instruktioner.
  • Använd inte hissen.
  • Utsätt inte dig, din kollega eller besök för onödig risk.
  • Gå skyndsamt till anvisad återsamlingsplats, grönområdet längst Kungsgatan.
  • Vid Räddningstjänstens ankomst bistå med nödvändig information.
  • Lämna inte återsamlingsplatsen förrän arbetsgivaren meddelar annat.
  • Stanna kvar på återsamlingsplatsen tills räddningsledningen har gett klartecken att det är säker att återvända till lokalerna.

Att tänka på

Värmealstrande utrustning som till exempel kaffekokare och espressomaskiner är inte tillåtet att ta med hemifrån och sätta upp
i kontorsmiljö. Väggfast timer ska finnas på sådan utrustning och detta är
endast installerat i fika- och lunchrum.

Värmefläktar som köpts in får endast användas under tiden rummet är bemannat. Tänk på att följa säkerhetsinstruktionerna gällande avstånd och att inte täcka över utrustningen.

Besökstaggar

Tyvärr finns det ingen möjlighet att låna ut taggar till besökare.

Busskort

Fråga din närmaste chef om det finns busskort att låna.

Cykel

ASF: Tjänstecykel bokar du via Outlook (de heter ASF Tjänstecykel nr 1–nr 10), nyckeln kvitterar du ut i receptionen. Cyklarna står parkerade i garaget. Lathund för att boka ASF:s cyklar, pdfPDF (pdf, 202.8 kB)

HVOF: Kvittera ut tjänstecykel, nyckel och hjälm i receptionen. Det går bra att ringa till Agneta Lönn Lindholm (040-343918) om du vill boka cykel i förväg.

Cykelparkering

Tjänstecyklar parkeras i garaget på angiven plats.

Har du en privat cykel kan du parkera den vid huvudentrén på Kungsgatan 13. Där finns det cykelställ med plats för 80 cyklar.

HVOF: Privat cykel kan parkeras i garaget i mån av utrymme. Dock inte på plats som är avsedd för HVOF:s och ASF:s tjänstecyklar.

Från onsdag 2 maj 2018 kan du komma in i garaget via garagenedfarten genom att använda tagg + kod. Detta gäller också för dörren från garaget in i byggnaden.

Dusch

Dusch finns i källaren under matsalen, en trappa ner i vad som är det gamla gymmet.

Entréer och inpassering

Huvudentrén är belägen på Kungsgatan 13 och är den entré som ska användas av alla anställda. Här finns även en hiss avsedd för personer med funktionshinder.

Alla andra ingångar och entréer är låsta för inpassering, här sker endast nödutrymning. Se Utrymningsrutiner.

Fikarum

Servicen i fikarummen sköts av Team Nora, men för att hålla dem så fina så möjligt behöver vi alla hjälpa till. 

Inventarier och utrustning i pentryt (övrigt ska finnas i personalrummet)

  • kyl
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • glas
  • kaffe och te
  • muggar
  • förbrukningsartiklar, till exempel hushållspapper, diskmedel,
  • maskindiskmedel, diskborste, wettexdukar, soppåsar och sopsäckar
  • miljöstation
  • bord och stolar
  • vattenkylare.

Eventuella skador eller materialförluster
Anmäls till ASF – produktionssamordnare café och restaurang:
Inger Henningsson, 070-146 80 20, inger.henningsson@malmo.se

Måltider
Du kan äta kalla måltider som inte osar i kafferummen. Anledningen är att matos kan sprida sig i korridoren och vara störande för de som har kontor runtomkring. Om du mikrar mat eller köper sådant som osar är du välkommen till matsalen på andra våningen.

Städning
Självfallet lämnar du pentryt i bästa skick genom att

  • slänga sopor på avsedd plats
  • ställa in disk i diskmaskinen
  • töm ut gammalt kaffe ur kaffekokarna och gammalt vattnet ur
  • vattenkokaren
  • hålla bänkar och bord samt stolar rena och fräscha.

Kontakt
Inger Henningsson
0701-46 80 20
inger.henningsson@malmo.se
Om ni har några idéer eller förslag om förbättringar skriv gärna ner detta i ett mail och skicka till Inger eller prata med Ines Puric Mulabdic som sitter i rum 2116.

ASF: Kaffe brygger vi själva, skriv gärna tiden på en post-it-lapp när kaffet bryggdes. Diskmaskinen sköter Team Nora.

Felanmälan

ASF: Sker via receptionen.

HVOF: Felanmälan i huset sker via formulär till vaktmästartjänst Kungsgatan.

Första hjälpen

Det finns två hjärtstartare på Kungsgatan 13, en i receptionen och en på våning tre utanför hörsalen. När du slår på hjärtstartaren talar den om hur du ska göra.  Ett trygghetsavtal garanterar att dessa alltid är funktionsdugliga och att underhåll sker inom utsatta tidsintervaller.

På plan två finns det två första hjälpen-stationer samt två plåsterautomater. Första hjälpen-stationer finns i receptionen samt i lastrummet. Plåsterautomater finns en i varje pentry.

I utrymningsväskorna på varje våning finns ett mindre första hjälpen-kit.

Förråd

I källaren finns fyra förrådsutrymmen. Tre förråd finns i anslutning till arkiv 2 och ett förråd finns i källargången mot Kungsgatan. Varje förråd har sin egen nyckel.

ASF: Gunnel Simon Edgren nyckel till förråden samt arkivnyckel (se Arkiv)

HVOF: Det finns flera nycklar för tillfällig utlåning i receptionen.

Hissar

Hissen på insidan av huvudentrén är till för alla. Hissarna i flygarna är bara avsedda för leveranser, städ och övrig service och kräver särskild nyckel.

I anslutning till huvudentré på Kungsgatan 13 finns det en hiss som går ner till markplan. Denna är avsedd för personer som har det svårt för eller inte kan ta sig uppför trappan. En ringklocka är ansluten till hissen vilket gör det möjligt att påkalla behovet hos receptionen av att använda den.

Hjärtstartare

Det finns två hjärtstartare på Kungsgatan 13, en i receptionen och en på vån 3 utanför hörsalen. När du slår på hjärtstartaren talar den om hur du ska göra.

Ett trygghetsavtal garanterar att dessa alltid är funktionsdugliga och att underhåll sker inom utsatta tidsintervaller.

Hot och våld

Du kan läsa om Malmö stads riktlinjer kring hot och våld på Komin. Det
finns särskilda rutiner för receptionen.

Om hot och våld på Komin

Högtalare

ASF: Det finns två högtalare som du kan boka i receptionen, där kan du också låna en manual till dessa.

Boka högtalarna senast en dag innan mötet.

Hörslinga

Finns i hörsalen våning tre samt i det  stora konferensrummet på våning fem.

Konferensskärmar

Utanför varje mötesrum finns konferensskärmar som visar när rummet är bokat samt vad det handlar om. Instruktioner konferensskärmar, pdfPDF (pdf, 137.3 kB)

Kontorsmaterial

ASF: Kontorsmaterial till printerrum beställs av Team Nora vaktmästeri, Ergin Ayar, ergin.ayar@malmo.se.

HVOF: Kontorsmaterial finns i printer- och postrummen på varje våning.  Agneta Lönn Lindholm sköter inköp av kontorsmaterial till Kungsgatan 13 (istället för Nora som tidigare skött detta). Saknar du något i förråden så kontakta Agneta Lönn Lindholm på 040-343918, 0721-660910 agneta.lonn-lindholm@malmo.se

Kontorsskyltar

ASF: Om du behöver nya skyltar till kontoret kan du själv fylla i och skriva ut dem här.

HVOF: Här hämtar du mall för rumsskyltar.

Larm

Larmet slås av och på automatiskt. Taggar till TegelKarin kan inte styra larmet.

Kungsgatan 13 har förutom ett inbrottslarm även brandlarm och överfallslarm. Överfallslarm med tyst larm som går till Malmö Larmcentral är placerad i receptionen. När överfallslarmet går blinkar ett antal lampor på plan 2 i blått vilket signalerar att överfallslarmet har gått i receptionen och att du inte ska gå ut i foajén.

Lokalvård

Team Nora sköter städ, disk, kaffe och köket. De tar hand om skräp, papper och även tyngre saker som kan behöva tas hand om.

Städpersonalen börjar kl. 07 med att städa mötes- och konferensrum. Kök, pentry och toaletter städas två gånger om dagen, och alla kontor en gång i veckan.

Du kan se vilken dag ditt kontor städas genom en lapp som står ovanför ingången till kontoret. Genom att rensa undan på ditt skrivbord innan städarna kommer underlättar du för dem så de kan dammtorka.

All tvätt sköts i huset med så mycket hänsyn till miljön som möjligt.

Matsal

Det finns en lunchmatsal (även kallad Kuben) med terrass. Den är utrustad med kylar och mikrougnar. Det finns också pentryn på varje våning med kylskåp, diskmaskin och kaffemaskin. På HVOF finns också vattenautomater.

På fredagar rensas kylskåpen från allt som inte är uppmärkt med namn och datum. Så märk matlådor och annat som ska stå kvar i kylen under mer än en arbetsvecka. Matlådor som lämnats på bänkarna i matsalen slängs varje eftermiddag. 

Mikrofoner till hörsalen

Kvittera nyckel till mikrofonerna i receptionen. Lämna mikrofonerna i hörsalen efter du har använt dem.

Nora servering

Nora servering på Fänriksgatan har öppet vardagar klockan 09.00–15.15. Lunch serveras 11.30–13.00.

Personal från Team Nora sköter konferensservice samt kök och pentryn på Tegelkarin och Plåtkarin.

Parkering

I källarplan finns parkeringsplatser. Dessa hyrs ut av P-Malmö. Efterfrågan är stor, intresseanmälan sker till P-Malmö.

Det finns inte en särskild besöksparkering i anslutning till Kungsgatan 13. Samtliga besökare hänvisas till Kungsgatan samt Brandmästaregatan där det finns parkeringsmöjligheter.

De grå taggarna fungerar också till garaget. När man kommit ner för backen till garaget är den närmaste ingången till vänster om garageporten för TegelKarin och till höger finns ingång till PlåtKarin. Det går även att komma till Fänriken via garagen.

Du måste använda tagg och kod för att komma in i garaget, samt för att använda dörren som går från garaget till TegelKarin. Koden fick du när du kvitterade ut din tagg. Om du glömt den, kontakta receptionen på 040-34 62 62 eller asf@malmo.se.

Post och paket

Leveransadress är Brandmästaregatan 2–3.

ASF: Posten kommer två gånger om dagen, för- och eftermiddag. För att få med sin utgående post på förmiddagen ska den finnas i utgående postfack senast kl. 08.00. Sista deadline för dagen är kl.13.00  

Finns det postfack som behöver bli uppmärkta kan du kontakta Team Nora: asf.konferensservice.nora@malmo.se

HVOF: Här hittar du information om hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningens postrutiner.

Reception

Reception är bemannad klockan 08.00–16.00.) Besök hämtas utanför receptionen.

Rökning

All rökning sker utanför Malmö stads fastighet. Det innebär att rökning heller inte få ske på innegården eller på takterrassen. Hänvisning till Kungsgatan.

Service i huset (team Nora)

ASF: På TegelKarin och PlåtKarin sköts husets lokalvård, kök och vaktmästeri för ASF av personal på arbetsmarknadsavdelningen.

Många av de som arbetar med den interna servicen är deltagare av arbetsmarknadssatsningen extratjänster.

Arbetsledare för Team Nora är:
Elisabeth Ahlberg
Team Nora servering, Fänriksgatan, 076-629 34 29

Jelena Jakovljevic
Team Nora konferensservice 076-854 42 24

Ines Puric Mulabdic
Team Nora lokalvård, 072-353 51 98

Ergin Ayar
Team Nora vaktmästeri, 072-160 85 15

Produktionssamordnare café och Restaurang
Inger Henningsson
Team Nora, 070-146 80 20

Om du har några frågor eller idéer får du gärna lyfta dem med teamet. Kontakta någon av ovanstående personer.

Om du behöver vaktmästeritjänst kan du fyll i formuläret nedan och skicka till asf.konferensservice.nora@malmo.se

Beställningsformulär vaktmästeritjänsterWord (word, 46 kB)

HVOF: I det här formuläret kan du som tillhör hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen beställa vaktmästartjänster från HVOF:s vaktmästare Pierre Johnsson och Grzegorz Perski.

Taggar

ASF:  Ansvarig chef beställer via det här formuläret.

De grå taggarna fungerar också till garaget. När man kommit ner för backen till garaget är den närmaste ingången till vänster om garageporten för TegelKarin och till höger finns ingång till PlåtKarin. Det går även att komma till Fänriken via garagen.

HVOF: Medarbetare i huset Kungsgatan 13 får en passertagg. Ansvarig chef beställer tag via detta formulär.

Tyvärr finns det inte möjlighet för besökare att låna tagg.

Tillgänglighet

HISS
I anslutning till huvudentré på Kungsgatan 13 finns det en hiss som går ner till markplan. Denna är avsedd för personer som har svårt för att ta sig upp för trappan. En ringklocka är ansluten till hissen och signalen uppmärksammar receptionen på att någon behöver använda hissen.

TOALETT
I huset finns tre tillgänglighetsanpassade toaletter.

ASF: En tillgänglighetsanpassad toalett finns på ASF, och personalen i receptionen öppnar vid behov.

HVOF: En tillgänglighetsanpassad toalett finns på våning 3 i anslutning till ekonomiavdelningen och en finns på våning 4 i anslutning till utvecklingsavdelningen. Du som arbetar på HVOF och har besök av person som behöver använda tillgänglighetsanpassad toalett får öppna till respektive korridor och visa var dessa toaletter finns.

(Du som arbetar på ASF och har besök av person som behöver använda tillgänglighetsanpassad toalett får hänvisa till toaletten hos ASF, eftersom du inte har tillgång till att öppna till korridorerna på våning 3 och 4 med din tagg.)

Utrymningsrutiner

Ha det som rutin att då och då läsa utrymningsplanerna, våga fråga och vara uppmärksam på brandronden.

Utrymningsskyltar visar var närmaste nödutgång och utrymningsväg finns. Gå skyndsamt och följ hänvisningsskyltar på det plan du befinner dig på.

Flera brandsläckare finns på varje våning.

Anställda ansvarar för att sina besökare utrymmer och samlas på återsamlingsplats.

Grundprincipen vid brand är Rädda – Varna – Larma(112) – Släck

Vid brand, utrymningslarm eller vid annan fara gäller följande rutin för utrymning:

  • Avbryt arbetet omedelbart och påbörja utrymning.
  • En, sedan tidigare utsedd, person på enheten/avdelningen tar på sig rollen som utrymningsledare (gul väst och väska).
  • Sök av ert arbetsområde för att säkerställa att alla utrymmer.
  • Vid brand, ring 112 och försök släcka branden med de brandredskap som finns tillgängliga. Vid tveksamhet avstå. Stäng inne branden.
  • Utrym lokalen genom närmaste nödutgång. Utrym inte genom rökfyllt utrymme.
    ASF: Det finns fem nödutgångar i ASFs lokaler. Dessa är huvudingång, två utgångar mot gården samt två nödutgångar genom fönster mot Brandmästaregatan.
    HVOF:  För plan 3–4 gäller utrymning via trappa eller fönster, för plan 5 gäller endast utrymning via trappa. Om utrymningen görs genom fönstret (plan 3–4) använder brandkåren korg. Om korg används följ noggrant brandkårens instruktioner.
  • Använd inte hissen.
  • Samlas på återsamlingsplats som är grönområdet/Parken längst Kungsgatan och invänta information.
  • Se till att ingen person återvänder in i byggnaden via entré, utrymningsvägar eller garage.
  • Bistå utrymningsledare och räddningstjänst med information.
  • Stanna kvar på återsamlingsplatsen tills räddningsledare eller utrymningsledare givit klartecken att återvända till byggnaden.

För att räddningstjänst ska larmas via brandlarmet krävs att minst två detektorer har utlöst eller att röd larmknapp aktiverats i byggnad.

Vattenautomater

Finns i alla pentryn på våning tre till fem.

Vilrum

Vilrum finns på våning fyra och båda förvaltningar har tillgång till detta. Om du inte har tillgång till våning fyra via din egen tagg kan du låna en tagg i receptionen.

Wifi för besökare

"City of Malmo" har en webbinloggning, vilket betyder att den som vill koppla upp sig (gästen) måste ansluta till nätverket och öppna en webbläsare för att komma till en inloggningssida för "City of Malmo".

På inloggningssidan skapar gästen själv ett konto. Gästen måste registrera en e-postadress och ett mobiltelefonnummer för att skapa ett konto då inloggningsuppgifterna skickas till gästen via e-post och SMS. När kontouppgifterna är skickade till gästen kan de användas för att logga in via samma inloggningssida. Kontot är giltigt i 30 dagar och är personligt.

Om en besökare inte kan skapa ett eget konto till ”City of Malmo” kan du som anställd skapa konto åt besökaren. Det gör du i Sponsorportalen.

Till Sponsorportalen – här skapar du konto åt besökare

Här hittar du allt på - Arbetsmarknads- & socialförvaltningen