1.Förmiddag
Spår 1
- Ansvarar för jourtelefonen
- Hantera post och fax se postrutin
- Mailar ut sjukfrånvaro till teamkollegor och chef enligt frånvarorutin.
- Närvarar vid pulsmöte( kl. 09.00, torsdag kl. 08.30)
- Håller i 5 minuters fördelningsmöte på kontoret
- Ansvarar för att uppdatera mättavlan med statistik
- Ansvarar för tavelmöte måndagar kl. 09.00
(Spår 1 kontrollerar att ett rum är bokat)
Spår 2
- Ansvarar för att sköta all klientkontakt, det vill säga hembesök, HVB-besök och samtal ute (Migrationsverket osv) samt samtal på kontoret
- Ansvarar för att arbeta akut i de andra teamens ärenden då ingen av team-medlemmarna finns på plats
- Om möjlighet finns närvarar Spår 2 vid de dagliga pulsmötena
Placeringssekreterare
- Hanterar inkommen fax från Social Jour se postrutin
- Uppdaterar placeringslista med nykomna och utflyttade
- Uppdaterar excelblad (transitdatabas)
- Närvarar på pulsmöte kl. 09.00, torsdagar 08.30
- Måndagar: kontrollerar beläggningslistor gentemot transitdatabasen
- Tisdagar: Upprätta tisdagslista samt uppdaterar statistik
2.Eftermiddag
Spår 1
- Hantera post och fax se postrutin
- Varje fredag kl.13.00 fördela nya ärenden till teamledare
Ansvara för att jourtelefon stängs av/sätts på vid lunch (kl.12-13)
3.Mellan kl.16.00-16.30
Spår 1
- Hantera fax
- Faxa beslut till HVB-hem
- Boka in samtal följande dag för de ungdomar som stannat 2 dagar utan att få anvisning
- Stäng av jourtelefon kl. 16.15 (På fredagar stängs den av kl. 16.00)
Placeringssekreterare
- Skickar placeringslista till Humania.
4.Fortlöpande under dagen:
Spår 1
- Se till att det finns en ansvarig person vid fördelning av akuta ärenden.
Spår 2
- Vid behov går in som placeringssekreterare
Placeringssekreterare
- Upprätta hushåll (om placeringssekreterare ej är närvarande upprättas hushåll av: sektionschef eller ekonomiassistent)
- Hantera anvisningar
- Placera nyanlända
- Hanterar jourtelefonen i det fall teamets socialsekreterare är upptagna i ett akut ärende